NUDE


I'm obsessed with nude lips. Visst, jag älskar läppstift och läppglans i alla former och färger, men när det kommer til kritan slutar mina makeuper nästan alltid med ett par hudfärgade läppar. Dock är det väldigt svårt att uppnå de där riktigt snygga hudtonade läpparna. Det slutar ofta med en för ljus eller mörk nyans vilket inte är speciellt smickrande.

Läppstift är den vanligaste produkten som används för att få hudfärgade läppar. Jag tycker dock att de flesta läppstiftsnyanser är för mörka för oss skandinaviska hudtoner. På sommaren passar dem perfekt, men på vintern blir många alldeles för mörka. Giorgio Armani har dock väldigt ljusa nyanser på deras läppstift, både med rosa och gula undertoner. Jag har deras Armanisilk Lipstick i färgen Champagne (längst ned på bilden) och den har en fantastisk färg som passar min ljusa hy. Det kostar ca 220 kr och finns på bland annat NK.

Jag brukar oftast använda mig av en concealer när jag vill ha den rätta hudfärgade nyansen. Concealernyanser matchar oftast den naturliga hudtonen bäst och det blir oftast ingen konstig underton som skär sig med hudtonen. Jag brukar använda mig av antingen Make Up Stores trioconcealer Cover All Mix, 295 kr (bra för att neutarlisera röda toner) eller Rimmels budgetconcealer på stift, Hide The Blemish, 60 kr. Jag lägger ett tunt lager med concealer på läpparna och avslutar med ett beigerosa läppglans för att läpparna ska skifta något åt rosa. Eftersom jag har väldigt mycket pigment i mina läppar räcker det inte med endast ett läppglans, behöver concelern för att täcka min naturliga läppfärg.

Tänk på att hudfärgade läppar ska se naturligt ut. Att lägga lager med cocnealer eller läppstift är aldrig vackert. Tänk skirt och låt alltid läpparna gå åt yttligare någon nyans än beige, som till exempel persika, rosa etc.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0