OVERNIGHTTREATMENTS


Är du också för ivrig för att vänta på att din inpackning ska verka hela verkningstiden? I så fall är du som jag. I dagens stressiga samhälle har vi inte tid att stå i duschen 15 min extra bara för att en inpackning kräver det, och istället får vi trött, livlöst hår. Det finns dock en lösning som jag älskar, Overnight Treatments. Det är inpackningar som är speciellt konstruerade för att användas under natten medan du sover, precis som en nattkräm för huden. Det går självklart med en traditionell inpackning också, men overnight treatments är gjorda för att inte kladda för mycket på dina sängkläder samt tränga sig in extra djupt i hårstråt. Den första overnight-inpackningen jag upptäckte var Sachajuans Overnight Hair Repair som är en favorit bland många och har varit en snackis i bloggvärlden för några år sedan. Den är anpassad för torrt och skadat hår och bygger upp elasticiteten och stärker håret samtidigt som den tillför mycket vård och fukt. Den behöver inte ens tvättas ur på morgonen, vilket underlättar morgontrötta. Jag tycker personligen att man känner stor skillnad på en traditionell inpackning och en overnight-inpackning. Håret känns helt klart starkare och friskare snabbare. Dock kan jag inte svara på om det är produktens uppbyggnad eller om det är den långa verkningstiden som gör skillnaden. Min favorit just nu är Alternas Caviar Hair Rescue, som ska appliceras på torrt hår innan du går och lägger dig och sedan sköljas ur på morgonen. Den gör stor skilland på hårkvaliteten redan efter första användningen och lämpar sig otroligt bra för kemiskt skadade eller svaga hår som lätt går av. Håret blir starkare och mer slitagetåligt, samtidigt som man får en fin glans och mjukhet. Jag älskar den! 

Slarva inte med inpackning, det gör stor skillnad för håret. Hitta istället en inpackning som passar ditt hår och din livsstil! Det finns någon för alla. Om du vill ha tips om en inpackning som passar just dig kan du slänga in en kommentar och beskriva dina önskemål och din hårkvalitet så ska jag hjälpa till så gott jag kan!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag skulle gärna vilja ha tips på något superbra värmeskydd, plattar håret en del. Sen skulle jag oxå vilja ha tips på bra inpackning. Har lockigt, tjockt och lite torrt/frissigt hår.



Tack på förhand:)

2012-05-29 @ 22:05:09
Postat av: North Face Jacket

Var är alla andra finalister? :) Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0