SKONAHÅRET-VÅGAVÄGRABLEKNING


Foliéslingor - dagens blonda kvinnas bästa vän. Jag överdriver inte om jag säger att 70% av mina kvinnliga kunder på salongen gör foliéslingor kontenuerligt. Men sedan ombre-trenden växte fram förra året har vi frisörer vågat exprimentera mer och mer vad det gäller utväxt och hur vi kan göra den till något vackert, utan att ta onödig skada på håret. Mitt favoritsvar? Sunlights. Wella Professionals har haft denna produkt i sitt sortiment sedan jag började på salongen, men jag såg inte dennes kapacitet innan jag fick se Björn Axén-teamet använda den på i stort sätt alla sina argenturmodeller. Vad är då Sunlights? I korthet är det en uppljusande toning, vilket låter helt galet eftersom frisörer alltid tjatar om att "toningar inte kan ljusa upp". Toningar kunde inte det. "Inte föräns nu". Tillbaka till produktbeskrivningen. Uppljusande toning. Det betyder att det är en produkt som ljusar upp håret på ett skonsamt sätt. Se det som en blandning mellan en intensivtoning och ljusfärg. Sunlights kan dock endast ljusa upp 2 steg. Det betyder att du inte kommer nå ett lika ljust resultat som vid en ljusfärgning, men det är inte heller det vi frisörer vill. Själva grundtanken är att skapa en snygg utväxt. Vad det är beror lite på vad individen anser är en snygg utväxt, men för mig är det en lätt skugga som både smälter in och sticker ut i det redan färgade håret. Ljushetsläget är mörkare än det blonderade håret, medan nyansen är densamma, vilket skapar en skugga i hårbotten - inte en utväxt. Låter kanske lite komplicerat, men det är väldigt simpelt.

Sunlights
finns i sju olika toner och fungerar bäst på ofärgade hår som är ljusbruna till ljusblonda. Alltså är den perfekt för oss skandinaviskt råttfärgade. Produkten fungerar också som ett läppglans för ditt hår om du vill fräscha upp din gamla färgoch få fantastisk glans eller förstärka din naturliga hårfärg.

Jag är frälst av denna fantastiska toningsprodukt! Fråga din frisör om ditt hår är lämpligt för en Sunlights-behandling!  


Kommentarer
Postat av: Sofie

Kan man köpa hem denna och göra själv? :)

2012-01-17 @ 16:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0