WHIPPEDCREAM


Min nya favoritprodukt är Whipped Cream från Sebastian Professional. Har varit lite rädd för den här produkten, dels för namnet (skriker ju fett!) men även för att jag tyvärr inte tillhör moussegenerationen. Men min kära kollega Frida använde den i mitt hår när vi färgade det i förrförra veckan. Mina torra, risiga och sönderblekta testar blev mjuka, glansiga och lena, nästan som magi. Samtidigt fick jag en skön, liten saltvattenkänsla i håret, utan att kännas strävt. När moussen trycks ut i handen känns den verkligen som färdigköpt sprutgrädde, dock med en lite godare doft. Men i håret blir den inte alls fet utan bara glamouröst mjuk och glansig. Ger ingen direkt stadga, utan mer vård. Superkombinationen för torra och skadade hår är Whipped Cream tillsammans med Potion 9. Garanterar underverk. Produkten är egentligen utformad för lockiga hår, men den blir minst lika bra i torra, raka hårtyper. Jag är såld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0