TEST:VELVETAMPLIFIER


Nu har jag under några veckor testat Wella Professionals Stylings stylingprimer Velvet Amplifier och här kommer min utvärdering.

Velvet Amplifier är en helt ny produkt på marknaden. Det är en stylingprimer som efterliknar egenskaperna som finns hos en makeupprimer. Stylingprimern ska jämna ut hårets struktur, förbereda håret för kommande styling och även göra de kommande produkterna mer dryga. Oavsett tjocklek, längt eller kvalitet ska det räcka med ett enda pump för hela håret.

Första gången jag provade lade jag endast i primern och fönade håret torrt. Det blev ingen stadga alls, däremot blev håret mycket glansigare och silkeslent. Jag betoner att jag endast använde ett enda pump, trots att håret går ner 1 dm under bröstet. 

Andra gången valde jag att endast lägga i primern och sedan låta håret självtorka. Fick samma effekt som vid föntorkningen, förutom att självfallet framhävdes yttligare.

Tredje gången jag provade den använde jag den som grund innan min vanliga styling, det vill säga Sebastians Volupt Spray i botten, Kerastases värmeskyddande kräm Nectar Thermique i längderna och Wella Professionals Cares glansserum Hair Ends Elixir i topparna. Jag föntorkade sedan håret. Jag märke ingen större skillnad när det gäller mängden produkt jag behövde använda, förutom när det kom till glansserumet. Behövde inte ens ett helt pump, trots att jag brukar ta två. Märke också att håret blev ännu glansigare och volymen i botten blev faktiskt bättre. Är faktiskt ganska förvånad över detta.

Mitt slutliga omdöme? Jag var mycket tveksam om den här produkten. Men efter att ha provat den på alla kunder inom loppet av tre veckor kan jag bara hylla den här lilla pumpflaskan till max. Det är en fantastisk produkt, speciellt för torra, slitna och skandinaviska hår som behöver dölja sin skadade struktur/få yttligare volymeffekt. Använde den på ett så kallat glashår och stylingen höll mycket längre än kundens egna styling brukar göra. Det finns faktiskt ingenting som är dåligt med den här produkten. Den är billig, dryg, användbar och gör stor skillnad. Toppbetyg!  


  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0