ELMIAINSPIRATION2011


Jag ser väldigt fokuserad ut när det klipptes för fullt på damklippningen.

Modellerna på Camilla Jönsson och Leonard Grens visning.

Camilla Jönsson och Leonard Gren.

Modeller från Camilla Jönsson och Leonard Grens visning.

Från Camilla Jönsson och Leonard Grens visning.

Från Camilla Jönsson och Leonard Grens visning.

Modell från Taylor Johnston och Lesley Lawsons visning.

Dejan Cekanovic.

Angelo Semainara.

Från Angelo Seminaras visning.

Angelo Seminara visar sin fantastiska klippteknik.

Frisyr av Angelo Seminara.

Bilder: Elmia.se

Helgen spenderades på Elmia Inspiration 2011 som är en mässa som består till mestandels av hår. Den största andledningen att jag åkte dit var för att jag deltog i Skol SM, men också för inspirationens skull.

Kom till mässan 8.45 och sprang in med andan i halsen. Var lite smått stressad eftersom jag skulle tävla med min herrföning 9.00. Föningen gick hyfsat, hamnade på plats nummer 5 efter första momentet. Det andra momentet, damklippningen, gick desto sämre. Kände att jag inte riktigt fick till formen och hade glömt att höja upp dockan tillräckligt högt, men hamnade slutligen på 9:e plats vilket jag är mycket nöjd med. Tyckte att det var otroligt stort att bara gå vidare i den regionala uttagningen, så att vara en av de 10 bästa eleverna i Sverige är inte helt fel. Får satsa igen nästa år! Resten av dagen kollade vi runt i alla montrar och även på några visningar. Dagens bästa visning var utan tvekan med otroligt duktiga frisörerna Camilla Jönsson och Leonard Gren. Fantastiska frisyrer, kläder och musik. Finaste montern var Davines. Enkelt och stilrent men samtidigt spännande med härliga färger. Shoppade en hel del till salongen, bland annat Ghd-stylers och makeup från OPI's nystartade makeupmärke som verkar mycket lovande. Kvällen bestod av middag på Harry's och fest på nattklubben Silver.
Söndagen bestod mest av visningar, hela tre stycken hann vi med. Första var av Dejan Cekanovic, som jag blev mycket besviken på. Inte nog med att frisyrerna var löjligt enkla, han var även mycket otrevlig mot publiken. Sådant gillas inte. Andra visningen slog honom dock med hästlängder. Den var av Schwarzkopf-baserade Taylor Johnston och Lesley Lawson. Mycket inspirerande med snygga frisyrer och grym musik. Mycket korta frisyrer, vilket alltid är roligt att se. Sista visningen var av en otroligt begåvad frisör, italienska Angelo Seminara som numera jobbar för Devines. Han visades inte mycket olika frisyrer utan fokuserade på att visa sina tekniker och sitt hantverk, vilket jag uppskattar väldigt mycket och är väldigt lärorikt. Beundrar hans sätt att se på frisörhantverket, att man ska göra det man vill men anpassa sina ideer till kunden. Riktigt bra visning! Dagen avslutades efter hans fantastiska visning. 

Tycker att Elmia Inspiration 2011 var mycket lyckad och kommer definitivt besöka mässan även nästa år. Hoppas då på ännu fler inspirerande visningar och mer av Wella Professionals och Sebastian Professional.      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0