SMOKYEYES


Jag älskar sotade ögon i alla dess former (speciellt som i filmen jag publicerade häromdagen), men jag vet av egen erfarenhet att övning ger färdighet. Om du inte riktigt fattat vinkeln än finns det en regel som många ofta missuppfattar. Vid en sotning med ögonskugga ska man alltid börja med den mörkaste färgen (om du inte vill göra en riktigt kraftigt markerad sotning). Om du börjar med den ljusaste och fortsätter till den mörkaste färgen kommer inte den mörka skuggan fastna och färgen ser bara dassig ut. Sedan är en primer eller geleyeliner under skuggan A och O. Jag är inte så förtjust i paletter, egentligen, men Smashbox ögonskuggspalett Eye Lights i färgen Smokebox är riktigt bra när det gäller sotning. Tre snygga metallicfärger som smälter ihop perfekt och kan både ge en lätt eller intensiv sotning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0