NEWCOLOR


Har jobbat på salongen idag. Dagen började med lite egen hårvård, jag blev nämligen brunett (!). Var väldigt spänd, har verkligen längtat efter att få byta hårfärg efter ca 4 år som blondin. Johanna som färgade mig använde Wella Professionals Color Touch-intensivtoning i tre olika nyanser. De var väldigt snarlika men gav ändå effekt. Ska lägga upp en bild imorgon. Efter färgningen och X antal tittar i spegeln färgade jag bryn och fransar samt plockade brynen på min kära mor. Klippte även hennes slitna toppar och lugg. Efter det hade jag en klipp och färg kund vid namn Tara. Gjorde hennes frisyr till studenbalen i somras så jag visste vad jag hade att jobba med, riktigt grovt glashår. Jag började med att klippa topparna, vi försökte spara så mycket som möjligt på längden men ändå så det skulle kännas fräscht. Klippte sedan upp håret i ganska långa längder, men klippte ur många korta ini så att håret skulle få mer liv. Rikitgt tjocka hår är ofta väldigt tunga, vilket även Taras är, så hon behövde en rejäl urklippning. Dock ville vi behålla så mycket tjocklek som möjligt, så jag klippte mest ur det i topparna. Sedan färgade vi hennes hår i en varm kastanjebrun nyans (Wella Professionals Color Touch 6/4 + 4/0 + /34). Det var en lång process men resultatet blev riktigt bra! Tyvärr kan jag inte lägga upp bild av personliga andledningar, men ska se om det går att lösa på något sätt.     

Nästa vecka har jag en permanent- samt en klipp och färg- och en slingkund. Ska ta före och efter bilder om de inte insisterar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0