NYTTFRÅNMAC


Begav mig till Göteborg i torsdags för att inhandla nya MAC-produkter. Tyvärr finns inte MAC i min hemstad, måste åka tåg 40 minuter för att kunna handla dessa skönheter.


Nu i höst känns mineralsmink lite passé, så jag bestämde mig för att inhandla ett nytt förråd med basprodukter. Har tidigare använt deras Mineralize Satinfinish, men nu valde jag att testa deras Select SPF 15 Foundation. Den har medium täckning och ger en halvmatt finish. Passar bra för min blandhy eftersom den inte innehåller någon olja. Än sålänge är jag otroligt nöjd. Håller hela dagen och gör huden naturligt matt och täcker precis lagom utan att kännas för mycket. Inhandlade även en ny foundationpump eftersom jag råkat kasta min i soptunnan (illa).


Även deras Blot Powder Pressed fick följa med mig hem. Jag är ingen flitig användare av puder, men jag gillar att komplettera med det under dagen. Detta puder är fantastiskt och kakar sig aldrig.



Sist men inte minst fick också Studio Sculpt Concealer följa med hem. Min favoritprodukt Lip Erase har ju tyvärr slutat tillverkas, men enligt experditen var detta en bra ersättare. Kommer dock även att använda den här som concealer. Ger fantastisk täckning på ett naturligt sätt som inte känns tjockt och kakigt.  


Kommentarer
Postat av: Cristel

Hej!

Jag undrar vilken färg man ska ha på det där pudret? den färgen du har på bilden ser ut som alla puder jag använder själv, men man vågar ju inte chansa eftersom dom är lite dyrare! ;P

2010-11-24 @ 23:03:45
URL: http://cristelles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0