i.d.bareMineralsMatteSPF15Foundation



Äntligen! Vi som tycker att i.d bareMinerals Foundation är för skimrig har äntligen fått en mineralfoundation som passar oss, Matte SPF 15 Foundation. Den är matt, utlovar mindre porer och klarare hy på bara några veckor. Perfekt för de lite oljigare hudtyperna.

Har endast testat den i några dagar men jag är glansfri hela dagen och porerna är faktiskt mindre synliga, även om jag inte har stora porer i vanliga fall. Vad det gäller den klarare hyn har jag ännu inte märkt någon skillnad, det tar nog några veckor innan man börjar se resultat. Den täcker inte lika mycket som föregångaren (ger medium täckning) vilket passar mig som inte har mycket att täcka. Priset är dock lite högre än originalet, vilket jag inte riktigt förstår. Den skiljer ju inte mycket fån föregångaren förutom att den inte ger samma extrema lyster. Jag ska fortsätta prova produkten och återkommer med en mer utförlig recension sedan.    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0