NAILPOLISHDRYERS


Jag har absolut inget tålamod när det gäller nagellack. Jag vill ha snygga resultat snabbt. För några år sedan var det nästan helt omöjligt, men idag har utvecklingen gått långt och det är snarare lättare att få ett snabbtorkande resultat än tvärtom. Jag har testat en hel del olika produkter, men två stycken har endast nått upp till mina krav. Den första heter RapiDry Nail Polish Dryer Spray, 190 kr, från OPI. Det är en spray som sprayas när naglarna är färdigmålade (eller mellan lagren) och gör att nagellacket torkar på några minuter samt ger en glansig yta. den är väldigt prisvärd och en enda sprayning räcker om man sprayar 20 cm ifrån. Den andra produkten heter Instant Dry Oil Protector och kommer från Essie. Jag köpte den av ren tur vilket jag absolut inte ångrar. Hittade den på Åhléns för 22 kr, men den kostar vanligtvis 240 kr. Det är en olja som droppas på nymålade naglar för att få dem att torka snabbt samt skydda nagellacket att smetas ut samt få märken. Den kan också appliceras efter att naglarna filats. Jag älskar den här produkten och med tanke på hur billigt jag köpte den för är det ett riktigt bra köp. Dock hade jag gärna betalat det 5 dubbla också. 
Det finns ju också billiga hemmaknep som vissa använder, som till exmepel att doppa naglarna i iskallt vatten. Tycker dock inte att dessa fungerar, det är mycket bättre att använda produkter som är avsedda för att torka nagellacket snabbare.   

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0