TANINTENSIFIER


Jag som är 50/50 svensk/finsk har inte världens hetaste pigment direkt. Jag blir hyfsat brun och bränner mig sällan, men för att bli ännu brunare brukar jag använda mig av tan intensifiers. Det klassiska är ju kokosnötsoljan som gubbar häller över sig på stranden. All ära till kokosdoft, men risken blir ju större att bränna sig om du använder detta preparat. Istället brukar jag använda en jättebra produkt från Piz Buin som heter Tan Intensifier Spray. Det är ett spray med SPF 15 som innehåller en ingrediens, Melitan, som visat sig dubbla hudens pigmentproduktion. Vet inte hur mycket det stämmer, men jag erkänner att jag blir mycket snabbare brun med den här produkten. Dessutom innehåller den också vitamin A, C och E som återfuktar huden samtidigt. Dock brukar jag alltid kompletera en sådan här produkt med extra SPF. Smörja in dig som vanligt med SPF och använd sedan den här. Då får du allra bäst skydd.

Produkten kostar 180 kr och säljs hos bland annat Åhléns, Eleven.se samt Lyko.se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0