MACCOSMETICS


Ett av mina absoluta favoritmärken i alla kategorier är MAC Cosmetics. Jag älskar dem eftersom dem har produkter med fantastisk kvalitet samtidigt som dem har riktigt bra priser. För er som inte redan stött på MAC är det ett kanadensiskt makeupmärke som först var tänkt att vara ett märke för professionella makeupartister, men sedan började säljas till kunder över hela världen. MAC är en förkortning för Make-Up Art Cosmetics. MAC stödjer bland annat män, kvinnor och barn som drabbats av AIDS och miljön genom att be kunderna skicka tillbaka gamla förpackningar så att de kan återanvändas (kunden får då också ett läppstift som tack) samt genom MAC Pro Membership Program ge makeupartister/stylister/fotografer/hårstylister och dylikt rabatt för att hjälpa dem att använda bra och prisvärda produkter. 

I MAC's sortiment finns allt från foundations och läppstift till hudvård, studiosmink och verktyg samt nagellack och dofter. Mina personliga favoritprodukter är deras krämrouge Blushcreme, deras läppstift, primern Prep + Prime Skin, mineralpudret Mineralize Skinfinish Natural, ögonskuggorna och deras borstar.

Vill du ha professionella produkter till rimliga priser tycker jag absolut att du ska kolla in MAC Cosmetics. Du hittar MAC hos Åhléns, Strawberrynet.com samt Nordstrom.com.   
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0