ATTSPRARELLERSLÖSA

Hade jag varit rik hade hela mitt rum varit fyllt med skönhetsprodukter. That's it. Men som "fattig" student räcker inte pengarna till allt man vill ha, och då gäller det att prioritera. Här kommer några tips på hur du kan spara pengar men endå hålla en bra skönhetsrutin.

Leta på nätet!
Skönhetsprodukter är nästan alltid billigare på nätet. Jag antar att det är så eftersom man inte kan prova ut sminket genom datorskärmen. Därför är ett jättebra tips att kolla ut skönhetsprodukter i affärerna och sedan leta efter dem på nätet. Jag köpte förrut mina Sebastian-produkter hos frisör, vilket gick på 270 respektive 300 kr (för shampoo och balsam). Nu när jag hittat Feelunique.com köper jag dem där för endast 136 respektive 156 kr. Ganska stor skillnad eller hur? Det är ett riktigt praktexempel tycker jag.

Tänk innan du köper
Behöver du verkligen det där nya hypade Chanel-läppglanset? Eller räcker det med att köpa den billigare kopian från Isadora? Tänk igenom alla dina köp, är produkten värd sina pengar? Om du är osäker - be om ett prov.

Spara + Slösa
Det finns produkter man helst ska lägga lite mer produkter än andra, samt vice versa. Här kommer en snabbgenomgång av några.

Slösa

Shampoo + Balsam + Inpackning
Hudvårdsprodukter
Foundation
Mascara
Primer
Sminkborstar

Spara

Nagellack
Ögonskuggor
Rouge
Hårspray + Stylingprodukter

Tänk det som ligger närmast huden/håret borde du vara mest noga med att det är bra produkter. Likaså när det gäller ögonen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0