GREATSKIN


Att ha en vacker hy är A och O för mig. Har under den senaste tiden haft stora hudproblem på grund av att jag provade Cliniques 3-stegsserie, som både gav mig utslag och ett rejält akneutbrott. Har alltid haft bra hy som jag inte behövt oroa mig om så detta kom som en stor chock för mig att genast hela tiden behöva tänka på att ta hand om huden i ansiktet. Min räddning var dock Dermalogica. Det första jag fick ta i tur med var akneproblemet. Började använda deras ansiktsrengöring Dermal Clay Cleanser, som är en lerrengöring för oren hy. Använde även ansiktssprayen Multi-Active Toner och ansiktskrämen Active Moist, som är en fuktkräm för blandhy. Redan efter första veckan började finnarna och fettet avta. Dock blev pannan fortfarande fet under dagen och där var aknen som värst, så investerade i Clearing Mattifier, en mattande gel som motverkar blemmor och tilltäpptheter. På bara några veckor försvann all akne i pannan och huden höll sig matt hela dagen. Glömmer jag att ta den på morgonen blir huden dock fet framåt eftermiddagen, så det är en av mina viktigaste ägodelar idag. Tre gånger i veckan skrubbar jag huden med Skin Prep Scrub samt sover med Skin Refining Masque och kombinationen av alla dessa produkter har gett mig fantastisk hy. När jag tittar tillbaka hur min hud såg ut för några månader sedan kan jag knappt förstå att det var min hy. Nu kan jag gå ut utan att behöva lägga lager med primer och smink för att få en "hyfsad" hy. Dermalogica har hjälp mig, om du har problem med din hy tycker jag absolut att du också ska prova. Beställer mina produkter från en fantastisk hemsida, Visage Online, där produkterna säljs billigare med låg frakt. Våga prova du med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0