FÄRGNING=REDHEAD


Idag hade jag en väldigt rolig utmaning på salongen. Min käre vän Sandra skulle gå från riktigt ljusblond (färgen ser mörk ut på före bilden, men det var rejält blont på sina ställen) till mörkrött. Jag använde mig av Wella Professionals Color Touch intensivtoningar. Jag använde mig av intensivtoning både för att håret var torrt och gärna drog åt sig färg, men också för att toningarna ofta ger djupare röd nyans. Började med att färga en rödbrun nyans i hela hårbotten. Lade sedan en blandning av en ljus rödbrun och en mörkröd nyans, som jag också lade i en mixton av guld för att ge ett varmare intryck, på längderna. Detta resulterade i den här riktigt snygga röda färgen. Är riktigt nöjd med färgen, vilket Sandra också var. Visst blev hon snygg? 



OBS! Glömde ta före- och efterbilder på salongen, så nu blev det såhär. Men ska bli duktigare på det.    

Kommentarer
Postat av: sandrissen

TACCCCCCCCK:D

2010-08-25 @ 20:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0