MATTEMATIC


American Crew

är ett hårvårdsmärke som enbart riktar in sig på manlig hårvård, något som jag tycker är unikt i branschen. Och dem gör det bra. Deras senaste kollektion heter Mattematic och har fått mig på fall. Att man äntligen slänger bort glansiga pomader och kletiga gummigeléer och byter ut dem mot matta stylinggeléer och puder gör mig otroligt lycklig, som föredrar den mer matta finishen för män.

För att skapa Mattematic-looken precis som proffsen behövs Ultramatte, en glanslös stylinggel som används på fuktigt hår, Boost Powder, ett viktlöst pulver som motverkar tyngdkraften och ger en matt finish, samt en Mason Pearson-borste (eller annan svinhårsborste). Börja med att applicera en klick Ultramatte på grovt handdukstorkat hår. Föna håret torrt och borsta ur med svinhårsborsten. Häll sedan en liten mängd Boost Powder i handflatan och jobba in i håret, speciellt i hårbotten, och forma på valfritt sätt. 

Känslan man får utav stylingprodukterna kan jämföras med urborstad hård hårspray. Resultatet blir väldigt volumöst och "mössliknande" och tro mig, det är trend. Och skitsnyggt.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0