+++OILTREATMENT+++



En ny favorit på hårhyllan är Smooth Kendi Oil Pure Treatment Oil från Alterna. Det är en hårolja baserad på kendiolja och ren ekologisk bambu. Oljan är utformad för att ge djup näring, reparera och motverka kluvna hårtoppar samt återställa hår som skadats av kemiska behandlingar och miljöpåverkningar. Oljan går att använda på två olika sätt. Den kan användas som en behandling då man applicerar oljan i torrt hår och låter den verka 10 min innan du tvättar håret. Den kan också användas som leave-in efter hårtvätt. Oljan motverkar frissighet, ökar glansen och skyddar mot värmestyling, vilket gör att det är den optimala grunden för styling. Oljan är utformad för normalt till grovt hår, men den fungerar även bra på mitt skandinaviska, tunna hår (dock i mindre mängd). Jag använder även oljan på torrt hår som serum, vilket också fungerar alldeles utmärkt.
Alla Alternas produkter är dessutom fria från parabener, sulfater, syntetsiska färgämnen, ftalater, GMO och triclosan.
En produkt jag rekommenderar starkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0