EYESLIPSFACE-WHYIMSTUCK

Jag har alltid svårt att hitta bra prisvärd makeup som både har ett lågt pris och håller en bra kvalitet. För ca ett och ett halvt år sedan upptäckte jag ELF. När jag såg de låga priserna tänkte jag direkt att det inte skulle vara något för mig, men jag valde trots det att prova att beställa ett par produkter, för att bevisa motsatsen. Jag blev kär. Direkt. Produkterna höll i princip samma kvalitet som dyrare budgetprodukter, om inte bättre. Det enda jag kan känna som skulle behöva förbättras är kvaliteten på förpackningarna, men det är bara en bagatell. Just nu består mycket av min borstkollektion och läppkollektion av ELFs produkter. För det är där dem briljerar. Här nedan berättar jag lite om mina favoritprodukter därifrån. Våga prova, du kommer inte bli besviken.  

  
ELF Studio Cream Eyeliner
En lättapplicerad eyeliner i krämform som är mjuk att applicera men mycket hållbar när den väl är applicerad. Kladdar inte av sig under dagen. Finns i många olika färger. Den medföljande borsten är fantastisk enkel att applicera med, till och med för nybörjare.
Favoritfärg: Black


ELF Studio Lip Stain
En tvåsidig läpprodukt där ena sidan ger fulltäckande färg och den andra är genomskinligt gloss. Dessa kan användas för sig eller kombineras. Sidan med färg ger en mycket naturlig och matt finish som håller länge. Glosset behöver däremot bättras på ofta, men det är en självklarhet. Finns i många fina färger. Ett minus med produkten är dock om man skulle råka tappa hylsan i golvet. Då finns det tyvärr inte så mycket kvar av produkten.  
Favoritfärg: Heartbreaker


ELF Studio Eyebrow Kit
En duoprodukt med ett pigmenterat vax och en brynskugga. Vaxet drfinierar och formar brynen, medan skuggan gör dem fylligare. Finns i fyra färger som passar de flesta. Den medföljande borsten är tyvärr inte så bra, men med tanke på priset har man råd att investera i en riktigt bra brynborste.
Favoritfärg: Ash 


ELF Studio Blush
Ett helt vanligt puderrouge som ger lagom mycket färg. Kan jämföras med NARS rouge, de håller ungefär samma kvalitet trots att det är stor skillnad på priserna. Finns dock inte i många färger.
Favoritfärg: Tickled Pink

ELF Mineral Lipstick
Faktiskt ett av det bästa läppstiftet jag provat. Bra konsistens och hållbarhet. Innehåller dessutom inga parabener, konserveringsmedel eller kemiska färger. Ett av dem enda märkerna på marknaden som har riktigt bra nudenyanser. 
Favoritfärg: Neutral Nymph


ELF Studio Minty Lip Gloss
Ett läppglans som ger skir färg och doftar fräscht av mint. Känns uppfriskande och ger en lite lätt lipplump-känsla (den där pirriga känslan). Perfekt på sommaren. Finns i många fina färger. 
Favoritfärg: Miami 


ELF Professional Shine Eraser
Blotting papers är något jag använder dagligen på grund av min oljiga hy och dessa fick mig faktiskt att byta ut mina gamla favoriter från MAC. Absorberar oljan snabbt och ger en matt finish. Huden känns snabbt fräsch igen.   


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag skulle vara jättetacksam om jag kunde få ett tips på ett bra torrschampoo (för brunt hår) Jag plattar mitt hår ganska ofta och tycker att det snabbt blir tungt och flottigt. Tack på förhand:)

2012-01-23 @ 21:02:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0