MINAMACFAVORITER


Som en MACoholic lever jag för MAC Cosmetics produkter. Eller ja, kanske inte bokstavligt talat, men nära därtill. Jag sammarbetar inte med dem på något sätt utan rekommenderar dem eftersom jag tycker att det är ett mycket prisvärt märke som levererar kvalitet till ett mycket rimligt pris. Det gör det inte sämre att de dessutom hjälper till med välgörenhet. Här kommer mina absoluta favoriter från MAC, av en äkta MACoholic. 

Care Blends Essential Oils Sweet Orange + Lavender - En riktigt bra olja som är perfekt att använda som bas på torr eller trött hy som behöver en uppfräschning. Ger en fantastik lyster utan att kännas fet. Dessutom luktar den underbart. Går även att blanda i din vanliga ansiktskräm för extra lyster och fukt. 

Strobe Liquid - Har under många år älskat Strobe Cream, men blev överlycklig när den kom i en lättare version som passar min blandhy bättre. Samma ljusreflekterande kräm men mycket lättare i formulan. Piggar upp trött hy på ett fantastiskt sätt. 

Fix+ - Ett ansiktvatten som är packat med vitaminer och mineraler som lugnar och ger lyster. Använder den som avslut på makeupen och även under. Den går alldeles utmärkt att tvätta borstar med dagligen. Spraya lite på en cleenex och svep runt borsten så blir den snabbt ren och fräsch.  

Blot Film - Under slutet av dagen blir min panna alltid lite blank, och att pudra över det är inte riktigt min grej. Ett drag med dessa papper så absorberas fettet och huden blir matt utan att sminket försvinner eller mattas av. Ett måste för fetare hudtyper. 

Face And Body Foundation - En perfekt foundation att ha oavsätt hudtyp. Den är vattenresistent och är idealisk på sommaren och ger en bra täckning med ett naturligt resultat. Återfuktar även huden. Kan både appliceras på kroppen och i ansiktet och jag använder den ofta vis fotografering tack vare den mångsidiga formulan. 

Mineralize Skinfinish - Ett puder av mineraler som ger huden lyster utan att kännas skimrig. Kan användas som highlighter eller i hela ansiktet. Borsta på kindbenen efter du lagt rouge, supersnyggt.

Pro Longwear Concealer - En mycket täckande concealer som ger trots sin maximala täckning ett riktigt naturligt resultat som håller hela dagen. När den har satt sig sitter den dock, så man får vara snabb med att applicera den.

Studio Sculpt Concealer - Jag använder den här på mina läppar, varje dag. Den ersatte min förra favoritprodukt Lip Erase och ger perfekt hudtonade läppar. Den går självklart att använda som concealer, men den är något rik för min hudtyp. Dock är den perfekt på läpparna. Kärlek till den.

Powerpoint Eye Pencil Engraved - En kolsvart vattenfast ögonpenna som sitter som berget och ger ett lätt metallicskimmer. Perfekt att måla på slemhinnan. Den stannar kvar, jag lovar.

Eye Shadow Shroom - En mångsidig ögonskugga med en neutral beige ton med skimmer som är perfekt som basskugga eller highlighter. Ett måste i sminkväskan.

Paint Pot Blackground - Jag har alltid varit lite anti krämögonskuggor eftersom jag tycker valiga ögonskuggor kladdar till och med, men den här är fantastisk. Jag använder denna svarta när jag sotar ögonen. Det går både att få lite mer diskret ton och mer intensiv. Håller hela dagen.

Eye Shadow Satin Taupe - En bra basskugga som jag använder mestandels för att markera globen. Är dock riktigt snygg även ensam på ögonlocket eller i sotningar.

Fluidline Blacktrack - En liten varning för den här eyelinern, målar man fel kan man inte rätta till det. Den sitter verkligen som berget och ger en perfekt intensiv linje. Gelformulan gör att den är lätt att måla på och övning ger färdighet. Man bemästrar den ganska snabbt.

Brow Finisher - Jag har ganska mörka bryn för att vara naturlig blondin och behöver sällan fylla i dem. Istället använder jag det här vaxstiftet som definierar och formar brynen på ett enkelt sätt. Blir absolut inte kladdig men håller dem på plats.

Studio Fix Lash - Min favoritmascara från MAC som ger mycket definition och volym utan att kännas tung. Gillar mousseformulan som gör den mycket lätt att måla på. 

Haute & Naughty Mascara - En relativt ny mascara som är perfekt som man inte kan välja mellan en mascara med naturlig eller dramatisk effekt. Mascaran har en designsom gör att man både kan få mindre eller mer färg. Enkelt och innovativt. Definerar och ger volym och längd oavsätt.

Sheen Supreme Lipstick Behave Yourself - Ett läppstift som ger läppglanskänsla. Mindre täckning och mer glans i krämform. Färgen är dödligt snygg också.

Cream Colour Base Pearl - En multifuntionell produkt i krämform som går att använda på ögon, läppar, kinder, ja allt. Använder den främst som highlighter och primer under ögonskuggor. 

Lustre Drops - En flytande bronzer som ger lätt solbrun färg utan att bli ojämn. Ger fin lyster utan att vara glittrig. Går att blanda med foundation eller dagkräm för att ge extra lyster. 

224 Tapered Blending Brush - Min absoluta favoritborste. Fantastisk blendingborste som blandar skuggor utan att ta med sig färg. Perfekt form som gör det lätt att få en bra globlinje. 

187 Duo Fibre Brush - En riktigt bra borste att applicera krämmakeup med. Ger en lätt täckning av din foundation och ditt krämrouge. Är även bra för torr makeup. 



 
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0