SALTVATTENSPRAY


Jag älskar rufsiga/ostylade frisyrer och det är väl något av mitt signum. Jag tycker inte att håret måste se perfekt fönat ut, hällre lite rufsigt och skitet. Dock hatar jag själv känslan av smutsigt hår så jag rentav missbrukar saltvattenspray. Då får håret den där rusfiga looken utan att kännas smutsigt. Jag tycker att alla borde äga ett saltvattenspray. Antingen kan man spraya det i hela håret eller endast i botten, vilket jag oftast gör. Jag älskar den sträva känslan i botten och det ger grym volym. Det finns självklart olika prisklasser på saltvattenspray. En gammal favorit är Bumble and Bumbles Surf Spray som är helt fantastisk! Blir varken för stel eller kladdig, bara härligt sträv. Kostar runt 200 sek. En annan favorit är Dry Ocean Spriz från Wella Professionals. Den blir lite strävare än tidigare exemplet och ligger på 159 sek. Jobbar med den på salongen och den är mycket omtyckt av våra kunder. Om man vill prova saltvattenspray för första gången så rekommenderar jag Ocean Mist från Proffs för endast 45 sek. Den ger en bra känsla av hur en saltvattenspray är. Det går även att göra eget saltvattenspray. Antingen blandar man 1,5 tsk salt, 1,5 socker och 1,5 l vatten eller 2 tsk epsomsalt (finns på Apoteket), en klick vattenbaserad hårgele och 1 1/4 dl vatten. Det senare receptet ger lite mer stadga.      


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0