HAIRDESTINATIONGILLARTHICKEFYFOAM


En av mina första produkter (som jag fortfarande använder) är Thickefy Foam från Sebastian Professional. Många känner säkert igen den gamla, svartrosa förpackningen som då hette Body Double Thickefy Styler. När Sebastian ändrade sin serie ändrade den namn, men den har samma fantastiska formula som är något förbättrad. Det som skiljer Thickefy Foam mot andra thickeners och volymprodukter är att den är så lätt i sin konsistens. Förtjockande produkter har en tendens att bli stela/matta/tunga, vilket ger ett tjockare hår men utan volym. Thickefy Foam ger dig båda delarna. Du får ett fylligare hår samtidigt som du får en mjuk och luftig volym som håller länge. Den hjälper också till att hålla ihop frisyren, dock utan att tynga. Den går båda att använda i fuktigt och torrt hår. I fuktigt hår får du den där fylligheten och volymen. I torrt hår får du lite mer textur och hållbarhet. Jag älskar den här produkten och kommer troligtvis inte sluta använda den, den är rentutav fantastisk. Eller helt enkelt FIERCE, som jag brukar uttrycka mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0