COMPETITION


Lång dag igår. Dagen började klockan 8.00 med förberedelser inför tävlingen. 9.00 var det dags att börja med första momentet, damklippningen. Var inte ett dugg nervös av någon konstig andledning, men lite lätt stressad eftersom vi hade en timma på oss för både klipp+styling. När det återstod 20 minuter var jag klar och började finslipa och fixerade allt. Sedan gjordes en bedömning av tre iskalla domare. Och ja, dom var verkligen iskalla tittade inte ens en minut på varje utan poängsatte snabbt. Sedan var det bara att vänta tills bedömningen var färdig och domarna pratat ihop sig. Det tog nästan 3 timmar. När de sedan hängde upp lapparna med poängen såg jag att jag stog först på listan (!). Helt sjukt, jag hade tatt en ganska stor risk med min klippning och gjort något som inte var så "typiskt" tävlingen, utan mer tekniskt och faktiskt lite galet.
När det några timmar senare var dags för herrföningen var jag jättenervös. Jag fick byta docka på tisdagen förra veckan och har bara hunnit öva på den tre gånger när den var färdigklippt. Dessutom hade jag inte riktigt fått till den som jag hade velat. Men jag gjorde mitt bästa men var inte helnöjd med resultatet, speciellt inte när man kollade på de andra tävlandes dockor.
När det var dags för prisutdelning hade vi ingen aning om vem som hade fått högst poäng på herrföningen. Alla tävlande ropades upp först och fick diplom, och sedan avslöjade dem de 5 bästa. Eftersom jag var missnöjd med herrföningen och mina lärare också var lite skeptiska var jag nervös och trodde att jag inte skulle komma bland de 5 bästa. När det bara återstod en plats, nummer 1, tänkte jag att det var kört. Men då ropade dom upp mitt namn. Gissa om jag blev chockad. Trodde verkligen inte att jag ens skulle komma med, och så vann jag regionstävlingen! Har inte smält det än, men känner mig lite stolt endå att jag klarade det trots att jag inte har övat lika mycket som många andra. Så nu är jag finalist på Skol SM i Frisör på Elmia-mässan i Jönköping 9-10 april. Ska bli riktigt roligt! Dagen avslutas med en fantastisk konsert med Miike SnowTrädgårn'.  

Lägger in bilder på min damklippning lite senare, dock är dem inte jättebra eftersom dem är tagna med min mobilkamera, men man ser frisyren i alla fall. I luggen har jag gjort en så kallad "konstgjord vindföning", något som jag kommit på själv. Slänger in en bild på mina priser nu i alla fall. En hårfön från Ermila samt hårprodukter och en bag från Grazette.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0