HÅRMODELLSÖKES

Hej kära läsare! Skulle behöva lite hjälp av er. Ska nämligen skicka in ett bidrag till Wella Professionals tävling Young Talent och behöver en hårmodell för klippning, färgning, styling och fotografering. Tävlingen går ut på att man ska helhetstolka en av deras trender våren 2011 och styla en modell för att sedan fota den och skicka in sitt bidrag. Går bidraget visare visas det upp under Wellas Showboat-event i Stockholm 15-16 maj. Bilderna kommer även finnas här på min blogg och på Salong Creas hemsida. Vinner man sedan där får man åka till New York för att tävla i en internationell tävling.

Jag hade tänkt tolka antingen deras Passionista-trend eller deras Lumina-trend. Här är mina önskemål för dem som är intresserade att ställa upp som modell.


Passionista - Söker en tjej mellan 16-30, gärna blek hy. Håret ska vara långt och ska färgas i olika röda nyanser, så ett hyfsat ljust mörkhetsläge uppskattas. Du får inte vara rädd för att klippa håret, även om jag tänker behålla mycket längd.    


Lumina - Söker en tjej mellan 16-30, gärna blek hy. Håret måste vara blont i utgångläget och kommer färgas i olika blonda nyanser, eventuellt med inslag är pastellfärger. Hårets längd spelar inte jättestor roll här, men gärna axellängd. Här får man inte vara rädd för att klippa av sitt hår, kommer använda mycket skarpa linjer i klippningen som kommer vara relativt kort.

Det är ett stort plus om du bor i Göteborgsområdet, eftersom jag tyvärr inte kan kompensera för resvägen. Allt kommer ske på Salong Crea i Alingsås. Färgning, klippning och foton är självklart helt gratis. Om du är intresserad eller vill veta mer maila gärna mig på adressen: [email protected]. Glöm inte att bifoga en bild på dig själv.

Sista ansökningsdagen: 15/3-2011


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0