STYLAMEDSP


SP
är Wella Professionals vårdande serie som tidigare endast innehållt basprodukter som shampoo, balsam, inpackning och kompletterande leave-in produkter. Nu har dock deras stylingserie kommit som riktar in sig på stylingprodukter som är skonsamma och vårdar medans det ger stadgan och formen som önskas. Jag kom i kontakt med produkterna när jag var assistent för Wella Professionals, och jag tycker produkterna är fantastiska. Vi hade tidigare SP basserie på Salong Crea, men bytte ut den tidigare i våras mot Wellas nya lite billigare serie. Mina favoriter från SP Stylingserie är volymskummet Delicate Volume (som påminner om Sebastians Thickefy Foam) och den mjukgörande stylingkrämen Satin Polish. En favoritkombination som jag också lärde mig hos Wella var att blanda deras nya Delicate Volume med deras Perfect Hair från basserien. Det ska då bildas en återuppbyggande och mycket volymgivande stylingprodukt. Frisörerna hos Wella lade både produkterna som är i skumform på varsin sida av en paddelborste, och borstade sedan in produkterna i håret för en jämn applicering. Mycket bra tips som kan användas även med vanliga mousse.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0