MAKEUPFABRIKEN

Jag letar ständigt efter kvalitetsmakeup till bra pris, och ett av mina favoritemärken är Makeupstudions egna märke .färg. Makeupen är skapad för professionella makeupartister men säljs även till privatpersoner på deras webbshop. Deras produkter är multifunktionella och alla deras pressade puderformulor kan användas som highlighter, ögonskugga, rouge, shading och läppfärg. Alla puder kan även blandas med deras speciella baskräm för en mer krämig konsistens. Alla produkter är mycket hållbara och har mycket bra pigment. Här under är mina favoriter ur deras sortiment. 


Nougat - En multifunktionell skugga som jag använder som öonskugga, shading under kindbenen och i globen samt ögonbrynsskugga. 

    
Mandarin - En orange skugga som framhäver det blå i mina ögon. Brukar även använda som rouge eller blanda med Base för en riktigt snygg läppfärg.

Base - En transparent krämmakeup som kan blandas med alla puder och skuggor för en att få en krämformula eller mer intensiva nyanser. Gör det enkelt att förvandla puderskuggorna till krämrouge, läppfärg eller krämögonskugga.

Extra Pearl - En skimmerskugga som kan läggas över alla skuggor för en skimrande effekt. Fungerar också som highlighter.

Creative Color Röd - En stark röd krämmakeup som är fantastisk som läppfärg men också går att blanda med Base för en mer transparent färg. Kan också användas som intensifierare eller komplement i färger.

Cover Makeup Trio - En produkt som är slående lik Make Up Stores Cover All Mix, dock snäppet bättre. Neutraliserar och täcker ojämnheter och blåhet under ögonen snabbt och enkelt.


Kommentarer
Postat av: Tova

Wow! Kan du länka till deras webshop? =)

Gärna i ett inlägg eller i en kommentar på min blogg!

Tack för en riktigt bra och inspirerande blogg! ;)

2011-04-27 @ 09:51:22
URL: http://magnifik.blogg.se/
Postat av: Emelie

Makeupfabriken.se är deras webbshop, där finns även info om deras utbildning! :)

2011-04-27 @ 13:39:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0