HOWTOMATCH




Att matcha kläder med smink kan ses som en relativt lätt utmaning. Det är det också, men däremot att matcha rätt med smink och kläder är riktigt svårt.

Det jag tycker man ska tänka på är att inte matcha alltför uppenbart. Matchningen ska självklart märkas (vad är annars meningen med den?) men får inte bli för matchymatchy. En grundregel jag har när jag matchar är att matcha med en accessoar istället för ett klädesplagg. Självklart kan man matcha ett läpptift med en topp och ett nagellack med ett par byxor, men risken finns att det blir för uppenbart. Jag brukar istället matcha t.ex. en ögonskugga med skor, väska med läppstift, höga strumpor med nagellack, ja, ni förstår min tanke. Då får man istället en riktigt cool effekt istället för en märkbar effekt. Testa själv och se skillnaden!  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0