MIXING


Har du svårt att hitta en ansiktskräm som verkligen passar din hy? Du är inte ensam, tro mig. Det finns alltid något som fattas i även den där otroligt bra krämen. Lösningen? En booster. Booster är en koncentrerad lösning som blandas med din vanliga kräm för att tillsätta något extra, kan vara till exempel fukt, anti-age m.m. De är ofta väldigt dryga. Man blandar 1-2 droppar booster i sin vanliga ansiktskräm, blandar och applicerar. Jag kallar detta mixing och jag är en äkta mixer. Jag använder Dermalogicas ansiktskräm Active Moist, som jag alltid blandar med deras booster Extra Firming Booster och Super Sensitive Faceblock SPF 30 som är en solskyddsfaktor i booster-form. Då blir genast min Active Moist som är en fuktkräm till en fuktkräm med utjämnande egenskaper samt solskyddsfaktor. Ganska smart, eller hur? Än sålänge har jag bara testat Dermalogicas boosters. Kika gärna in på deras hemsida för att läsa mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0